مونتاژ قطعات الکترونیکی چگونه انجام می گیرد؟

مونتاژ قطعات الکترونیکی چگونه انجام می گیرد؟ آیا اطلاعاتی را درباره چگونگی مونتاژ قطعات الکترونیکی می دانید آیا می خواهید اطلاعات شما در این زمینه زیاد شود؟
علم الکترونیک از طراحی مدار های الکترونیکی شروع می شود و بعد از این مرحله تبدیل مدار چاپی می شود و بعد از آن هم با قطعات الکترونیکی از روی نقشه مونتاژ می شود که در این مقاله نحوه مونتاژ کردن قطعات الکترونیکی را به شما می گوییم.

مونتاژ کردن برد های الکترونیکی با دستگاه هویه انجام می شود و در بعضی شرکت ها هم از وان قلع استفاده می کنند، برای مونتاژ با هویه نیازمند این است که لحیم و نقشه مدار و سایر ابزار های مورد نیاز را داشته باشید.

اما برای مونتاژ قطعات ابتدا هویه باید کاملا داغ شود و قطعه را در جای مورد نظر قرار می دهید پایه آن را خم می کیند بعد از خم کردن لحیم را با هویه به قطعه می چسبانید یک چند ثانیه صبر می کنید و دست خود را رها می کنید.

کاربرد مقاومت تابع نور و SCR به عنوان چشم الکترونیک

مدار های چشم الکترونیک و یا سنسور نوری مداری می باشد که به نور حساس است یعنی اگر نور به چشم الکترونیک نخورد مدار قطع می باشد و اگر نور به سنسور بتابد مدار فعال می شود و لامپ روشن خواهد شد.
از قطعات الکترونیکی این مدار می توان به مقاومت تابع نور و SCR اشاره کرد.

تست قطعه الکترونیکی تریستور

برای تست و اطمینان از سالم بودن تریستور ابتدا باید نقشه مدار تست آن را داشته باشید و بعد از این می توانید آن را بر روی بردبورد سیم کشی کنید، بعد از وصل اگر شما کلید اس 2 را در مدار وصل نمایید مقاومت سر راه تریستور عمل کرده و گیت تریستور اعمال می شود و تریستور عمل خواهد کرد.

وقتی که تریستور عمل کند جریان در مدار برقرار می شود و موجب روشن شدن لامپ می شود، در این صورت تریستور سالم می باشد و اگر غیر از این بود تریستور معیوب می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.