قیمت روز پنل ال ای دی روشنایی

در طراحی های نوین محیط داخل منازل و ساختمانها، ممکن است به نکات زیادی توسط دیزاینر ها، توجهّ گردد؛ یکی از این نکاتی که دیزاینرها و کارشناسان طرّاحی به آن توجّه می کنند، نحوه نور پردازی می باشد. نصب پنل ال ای دی روشنایی را می توان یکی از مدرنترین راه هایی دانست که طراحان، برای نورپردازی مناسب طراحی های امروزین خود از آنها استفاده می کنند.

قیمت روز پنل ال ای دی روشنایی

آشنایی با دسته بندی پنل های ال ای دی روشنایی

آشنایی با دسته بندی پنل های ال ای دی روشنایی	پنل ال ای دی  متنوّعی به صورت در بازار یافت می شود؛ پنل های دایره ای، پنل های مستطیل مربّع، پنل های موسوم به back light وedge light، و پنل های دو رنگ سه حالته، نمونه هایی از انواع پنل های ال ای دی روشنایی هستند که می توان در بازار یافت.

پنل های دایره ای در ابعاد کوچک و بزرگ، ممکن است یافت شوند، معمولاً طریقه نصب پنل های بزرگ دایره ای به شکل آویزان و معلق می باشد در حالی که پنل های کوچک به دو شیوه روکار و توکار، نصب می گردند.استفاده از پنل های کوچک دایره ای در مکانهایی نظیر بیمارستانها، اتاق خوابها، راه پلّه ها، راهروها و امثال اینها، ممکن است توسط دیزاینر ها پیشنهاد گردد؛ این در حالی است که از پنل های دایره ای بزرگ، ممکن است در مکان های بزرگتر استفاده شود.

شاید دور از حقیقت نباشد که بگوییم پنل های مربّع مستطیل، متداول ترین نوع پنل ال ای دی روشنایی می باشند. این پنل ها در ابعاد و اندازه های مختلف، ممکن است یافت گردند امّا ابعادی که گفته می شود در این نوع پنل ها متداول ترند به این شرح هستند: صد و بیست در سی، شصت در شصت، شصت در سی و سی در سی.

پنل های موسوم به بک لایت “Back Light”، دارای منبع نور در پشت خود هستند و نور  آنها به طور مستقیم از سطح پنل، پخش می شود. 

پنل هایی که اج لایت” Edge Light” نام دارند، دارای منبع نور در کناره ها و دور خود می باشند و نور از بغل پنل داخل شده و از سطح آن خارج می شود و می توان گفت این پنل ها به دلیل طرّاحی های خاص خود، یکی از پرطرفدارترین  انواغ این محصول محی باشد.

نسل سوم پنل  روشنایی ال ای دی، موسوم به پنل های سه حالته دو رنگ می باشند. دلیل این نام گذاری می تواند این باشد که نور این پنل ها با زدن کلید خاموش و روشن، تغییر می کند و به رنگ دیگری مبدّل می گردد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای پنل های سه حالته ذکر مورد این است که می توان آن را مزیّتی برای این نوع پنل ها در قیاس با پنل های نسل های قبل تر دانست، این است که این پنل ها مجهّز به تکنولوژی تراشه هایی به نام اس ام دی هستند که باعث می شود طول عمر آنها افزایش یابد‌.

از این پنل ها به علت این که دارای طراحی های مخصوص به خود هستند و افزون بر آن دارای بدنه ای مستحکم می باشند، می توان برای طراحی در محیط های بسته ای که  بدون نم و رطوبت می باشند، استفاده نمود.

از دیگر مزایایی که برای این دسته از پنل های ال ای دی ذکر می شود این است که این پنل ها در هنگام شروع به کار، بدون صدا و سریع فعال می شوند و علاوه بر آن، دارای درایور کابل مقاومی جهت وصل شدن به بدنه می باشند.

میزان روشنایی پنل های ال ای دی روشنایی

میزان روشنایی پنل های ال ای دی روشنایی	هرکدام از انواع روشناییها و لامپ های مختلف، دارای یک منبع نوری مشخص می باشند. منبع اصلی نورپردازی پنل های ال ای دی روشنایی، خود لامپ ال ای دی می باشد که می توان گفت یکی از وجوه اصلی تمایز پنل های ال ای دی با سایر چراغها، همین می باشد.

  یکی از مزایایی که می توان برای انواع پنل های روشنایی ال ای دی در قیاس با سایر روشناییها ذکر نمود این است که نور ساطع شده از این پنل ها به صورت هارمونیک و یکسان محیط اطراف خود را روشن می نماید؛ به این صورت که صفحه ال ای دی هدایت کننده نور در پنل با دیفیوز کار می کند تا نوری یکدست، ایجاد شود. افزون بر آن، فناوری نوین مورد استفاده در این پنل ها موجب می شود که  در صورت اتصال به منبع برق، سریعا روشن گردد؛ بدون این که اشعه فرابنفش از خود ساطع کند و یا نور آن دچار لغزش گردد.

علاوه بر کیفیّت نور بالای پنل های ال ای دی، ویژگی دیگری که باعث مزیت این لامپها بر لامپ های متال هالید، بخار جیوه پرفشار، بخار سدیم پرفشار، لامپ های کم مصرف و التهابی می شود این است که این لامپها در قیاس با لامپ های ذکر شده، مصرف پایین تری دارند؛ درحالی که راندمان نوری پنل های ال ای دی هفتاد و پنج الی صد و بیست «LUM/WATT» می باشد، این میزان در لامپ های متال هالید که ممکن است بتوان گفت بعد از پنل های ال ای دی بهترین نوع لامپ می باشند، بین هفتاد و پنج تا حدّاکثر هشتاد و پنج «LUM/WATT» متغیر می باشد.

راندمان نوری لامپ های بخار سدیم پرفشار حدّاقل شصت و حدّاکثر صد و ده وات و راندمان در لامپهای بخار جیوه فشرده بین سی و پنج تا شصت وات می باشد. لامپ های کم مصرف نیز بین چهل و پنج تا شصت و پنج وات، ممکن است راندمان نوری داشته باشند. کمترین میزان رادمان نوری در میان لامپها را لامپ های التهابی دارند. این لامپها، تنها بین ده تا پانزده وات می توانند راندمان نوری داشته باشند و به همین دلیل، استفاده از آنها در قیاس با سایر لامپها و به ویژه پنل های ال ای دی روشنایی، چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.

نحوه نصب پنل های ال ای دی روشنایی توکار و روکار

نحوه نصب پنل های ال ای دی روشنایی توکار و روکارپنل روشنایی را به سه روش می توان نصب نمود: به صورت آویزان و معلّق، نصب به روش روکار و نصب به روش روکار. پنل های دایره ای بزرگ ابعاد از جمله پنل هایی است که می توان آن را به صورت معلق نصب نمود؛ مع الوصف، استفاده از روش های نصب روکار و توکار، مخصوصاً برای سایر پنل ها، ممکن است متداول تر باشد.

نصب روکار پنل ال ای دی روشنایی، راحت تر از روش نصب توکار آن است. زیرا در این روش میاز کمتری به سوراخ کردن سقف و رد کردن سیم از داخل آن وجود دارد؛ با این وجود به دلیل روکار بودن فضای بیشتری را ممکن است در قیاس با سایر پنل ها اشغال نماید این موضوع ممکن است باعث شود که برخی افراد، بیشتر مایل به نصب پنل های توکار باشند و از طرفی، ممکن است که نوع توکار پنل، به نظر آنها زیباتر، نماید.

نصب پنل های توکار، بسته به نوع سقف، متفاوت است. برای مثال برای نصب این پنل ها بر روی سقف های ام دی اف از دستگاه برش ام دی اف و گرد بر استفاده می شود همچنین در سقف های کامپوزیت و فلزی نیز از دستگاه فرز، گرد بر و دستگاه برش برای نصب آنها  استفاده می نمایند. این در حالی است که در سقف های آجری، لوله و سیم را از بالای سقف عبور می دهند.

قیمت فروش عمده پنل ال ای دی روشنایی

قیمت فروش عمده پنل ال ای دی روشناییقیمت پنل، به عوامل متعدّدی می تواند وابسته باشد نظیر خارجی یا داخلی بودن، مشهور بودن کارخانه سازنده، کیفیّت ساخت و غیره. علاوه بر موارد ذکر شده عامل دیگری که در افزایش نرخ این پنل ها می تواند موثر باشد، بزرگی و میزان مصرف انرژی آنها می باشد. برای مثال در حالی که ال ای دی پنل های سی وات را با قیمتی در حدود سی هزار تومان ممکن است در بازار بیابید   نوع هجده واتی آنها می تونند قیمتی بین پنجاه تا شصت هزار تومان داشته باشند البتّه انتظار می رود با مراجعه به مراکز فروش عمده پنل و خرید این کالاها به میزان زیاد، قیمت نهایی هریک از آنها برای شما ارزان تر تمام شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.