شناخت قطعات الکترونیکی مقاومت های آجری

آیا با قطعات الکترونیکی مقاومت های آجری اطلاع دارید؟ آیا می دانید شناخت تمام قطعه الکترونیکی در مقاله ای در این سایت منتشر شده است؟
قطعات الکترونیکی این روز ها نقش مهمی را در طراحی مدار های الکترونیکی دارند که اگر این قطعه ها موجود نباشد عملا مدار الکترونیکی بی معنا می شود.
اگر هم مدار الکترونیکی نباشد هیچ دستگاه الکتریکی کار نخواهد کرد برای همین اهمیت بالایی را دارد.

قطعه الکترونیکی مقاومت آجری قطعه ای است که از نوع مقاومت ها می باشد و در اشکال مربعی تولید خواهد شد، این مقاومت برای توان های مداری ساخته شده است که بالا می باشد.
مقاومت های آجری به نسبت مقاومت های رنگی گران تر است و طرز خواندن مقدار مقاومت این نوع با مقاومت رنگی متفاوت است در ادامه طرز خواندن آن را برای شما ذکر می کنیم.

طرز خواندن مقدار مقاومت آجری

برای خواندن مقدار مقاومت آجری دیگر لازم نیست از طریق کد های رنگی اقدام کنید بلکه با استفاده از رمز حروفی که روی مقاومت حک شده می توانید مقدار آن را تشخیص دهید.
یعنی اگر روی مقاومت نوشته بود 5.6RK بود می شود 5.6 اهم و تلرانس 10 درصد می باشد، در ادامه عکس جدول مقدار مقاومت آجری آمده است که شما از این طریق می توانید مقدار را تشخیص دهید.

شناخت قطعه الکترونیکی فیوز ها

فیوز ها از نوع دیگر قطعات الکترونیکی می باشد و با فیوز های صنعتی بسیار فرق می کند بلکه این فیوز ها بسیار کوچک می باشند و برای حفاظت از ولتاژ دی سی در مدار قرار می گیرد.
فیوز ها در انواع آمپر های متنوع تولید می شوند که عبارت اند از:
1 آمپر
2 آمپر
3 آمپر
4 آمپر
5 آمپر
6 آمپر

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.