خرید و فروش آنلاین قطعات الکترونیکی خازن

قطعات الکترونیکی خازن چه کاربردی را خواهد داشت؟ خرید و فروش آنلاین قطعه الکترونیکی خازن از چه سایت هایی امکان پذیر می باشد؟
خازن از دیگر قطعاتی است که در مدارات الکترونیک از آن استفاده می کنند در واقع نقش خازن در مدار ذخیره انرژی الکتریکی خواهد بود.
خازن ها انواع مختلفی را دارند که یک نوع آن ثابت و نوع دیگر آن متغیر می باشد، هر کدام از این نوع ثابت و متغیر به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه برای شما می گوییم.
خازن های ثابت شامل سرامیکی،ورقه ای،روغنی،الکترولیتی می باشد که عموما از خازن های نوع الکترولیتی استفاده می شود، اما از نوع متغیر می توان به واریابل یا تریمر اشاره داشت.
ظرفیت خازن های ثابت به صورت معمولی تغییر پیدا نخواهد کرد و در مصارف مختلفی کاربرد دارد.

تشخیص مقدار ظرفیت خازن ها چگونه به دست می آید؟

برای تشخیص مقدار ظرفیت یک خازن نوار های رنگی که بر روی بدنه خازن وجود دارد طبق جدول رنگ خازن ها استفاده می کنیم و یا از طریق رمز های عددی و یا از طریق نوشتن مقدار ظرفیت بر روی بدنه خازن استفاده می شود که همه این ها بستگی به خازن دارد که رنگی باشد یا مقدار آن بر روی آن نوشته شده باشد.

طرز قرار گیری خازن در مدار های الکترونیکی

خازن در مدارات الکترونیکی هم می تواند به صورت سری قرار گیرد و هم به صورت موازی و در بعضی از موقع ها دیده شده است که به صورت ترکیبی در مدار قرار گرفته است.
برای ظرفیت خازن معادل حالت سری از طریق فرمول نظری از جمع رابطه کیو تقسیم بر مقدار ظرفیت هر کدام از خازن ها به دست می آید.
خرید و فروش آنلاین از طریق سایت های اینترنتی معتبر با بهترین قیمت موجود در بازار امکان پذیر می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.