خرید قطعات الکترونیک برای ساخت ربات

از اصلی ترین قسمت ساخت یک ربات خرید قطعات الکترونیک مناسب برای آن است تا به وسیله آنها یک ربات قدرتمند و خلاق ساخته شود.
صنعت رباتیک از بدو شروع تکنولوژی های جدید در تمام عرصه های صنعتی علمی و پژوهشی کاربرد پیدا کرده اند تا جایی که دیگر نمی توان کارخانه یا شرکتی را یافت که از ربات برای خط تولید خود استفاده نکنند.
ربات ها مزایای دارند که بر همگان عیان است و انکار سرعت و دقت کار ربات های حساس ساخت دست بشر، امکان پذیر نیست.
ربات ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که که به صورت کلی از تمامی علوم و فناوری های جدید استفاده می کنند و جای خالی برای ورود علم جدید نمانده و این به آن دلیل است که کاربرد ربات ها در همه ی زمبنه ها بوده و هر رشته ربات مورد نظر خود را خواستار است از این رو ربات ها در تمام علوم مداخله کرده و باعث پیشرفت سریعتر آن علم شده اند.

 

اجزای یک ربات جهت ساخت چیست؟

ربات ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که به چند مورد اصلی آن اشاره میکنیم.

  • بخش مکانیک
  • بخش الکترونیک
  • بخش نرم افزار
  • بخش ارتباط محیطی و فیزیکی

ربات ها با داشتن این ابزار و امکانات قدرت تشخیص پبدا میکنند و در انجام و اجرای عملیات مختلف اختیار بیشتری را پیدا خواهند کرد.

چگونه یک ربات هوشمند بسازیم؟

جهت ساخت یک ربات هوشمند، در ابتدا باید دانست که مورد انتظار ما از انجام چه عملیاتی توسط ربات بهره می برد.
آیا ما میخواهیم رباتی اتومبیل شکل بسازیم؟ آیا می خواهیم یک ربات جهنده بسازیم؟ آیا در فکر ساخت یک ربات پرنده هوشمند هستیم؟ یا می خواهیم رباتی انسان نما را طراحی کنیم با قابلیت هایی نزدیک به انسان.
بخش عمده ی طراحی یک ربات بخش طراحی الکترونیک و انتخاب و خرید قطعات الکترونیک مناسب جهت تجمیع یک ربات کامل است.
که در اینجا به بخش الکترونیک ربات بیشتر توجه خواهیم داشت.
رباتی که می تواند از حساسیت خوبی جهت ارتباط با محیط و پردازش عوامل محیطی و اجرای فرامین نرم افزاری و الکترونیکی که توسط بخش الکترونیک ارسال می شود را به خوبی تفسیر کرده و با بخش مکانیکی خود هماهنگ شده و آن را به ثمر رساند.
یک ربات علاوه بر داشتن قطعات الکترونیک با کیفیت و مناسب باید طراحی منحصر به فردی نیز داشته باشد تا از پس انتظارات طراح به جهت اجرای فرامین بر آید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.