نمایندگی فروش پنل ال ای دی رشد گیاه

پرورش گیاهان در محیط های بسته و گلخانه ای و یا در محیط های آپارتمانی نیاز به نور کافی دارد. بسیاری از گیاهان برای پرورش یافتن مناسب نیاز به نور مستقیم خورشید دارند. پنل ال ای دی رشد گیاه مناسب می‌تواند جای خالی نور مستقیم خورشید را به خوبی پر کرده و نیاز گیاه را در این مورد برطرف نماید.

نمایندگی فروش پنل ال ای دی رشد گیاه

پنل ال ای دی رشد گیاه چیست؟

پنل ال ای دی رشد گیاه چیست؟		پنل های ال ای دی مجموعه‌ ای از دیود های رنگی هستند، که به صورت منظم بر روی یک صفحه الکترونیکی در کنار هم قرار گرفته و نور مورد نیاز گیاهان در فضای بسته را تامین می کنند. این پنل ها به نسبت اندازه در کارهایشان دارای توان های متفاوتی هستند. برای رشد و پرورش برخی از گیاهان استفاده از ال ای دی پنل مخصوص می تواند حتی از نور مستقیم خورشید نیز مفید تر باشد.

شما می توانید چراغ های مخصوص رشد گیاه را در ابعاد و اندازه های کوچک خانگی و همچنین نمونه های بزرگ صنعتی و گلخانه ای تهیه و خریداری کنید. کوچک ترین مدل های لامپ های پرورش گیاه در اندازه یک لامپ حبابی کوچک تولید می شوند و توانی برابر با ۸ یا ۱۲ وات دارند. گیاهان مختلف برای رشد به نور های متفاوتی احتیاج دارند. برای مثال برای پرورش کاکتوس در محیط های گلخانه‌ای بهتر است از پنل هایی که دارای نور رنگی زرد و خورشیدی هستند استفاده شود.

در صورتی که برای گیاهان سبز تر که از تعداد برگ های بیشتری برخوردار اند و جهت گلدهی و رشد به فتوسنتز و سبزینه سازی بیشتری احتیاج دارند، از لامپ های مخصوص پرورش گیاه در تناژ رنگی قرمز آبی و صورتی استفاده می شود. برخی از لامپ های همه کاره که توانسته اند با ترکیب رنگی نور مناسب، تمام نیاز به گیاهان را برطرف کند نمونه‌ های فول اسپکتروم  نام دارند.

این پنل ها در برخی از مدل ها به صورت نواری ارائه می‌شوند و مناسب مکانهایی هستند که گلدان ها را به صورت خطی و در کنار هم چیده باشید. در این صورت از اتلاف نور جلوگیری شده و تمام نور تولید شده، به طور مساوی به گیاهان خواهد رسید. انواع پنل ال ای دی رشد گیاه نسبت به لامپ های قدیمی که محیط پرورش گیاهان استفاده می‌شد، حرارت کمتری را تولید می‌کند. اما با این حال باز هم میزان حرارت تولید شده قابل توجه است.

توجه داشته باشید که لامپ های مخصوص پرورش گیاه طول عمر خاصی دارند. در صورتی که این محصولات در محیط های گرم تر به کار گرفته شوند یا از سیستم خنک کننده استفاده نکنند، طول عمر آنها کاهش پیدا خواهد کرد. به همین منظور شرکت های معتبر تولید کننده این ادوات با تعبیه کردن سیستم خنک کننده که با استفاده از صفحات آلومینیومی مشبک و فن ها کار می کند، دمای آن را تا حد ممکن پایین تر می آورد با محصول مدت زمان بیشتری را کار کند.

طیف کامل ال ای دی رشد گیاه چیست؟

طیف کامل ال ای دی رشد گیاه چیست؟بحث طیفی که لامپ های پرورش گیاه ایجاد می‌ کنند، بسیار داغ است. گیاهان بسته به نوع شان به طیف های خاصی از نور خورشید جهت رشد و پرورش نیازمند اند. برخی از گل ها و گیاهان آپارتمانی کلاً احتیاج به نور مستقیم ندارند، و می توان آنها را در سایه، یا با استفاده از نور کم لامپ های معمولی موجود در منزل نیز پرورش داد. اما برای گیاهان گلدار و گیاهانی که دارای برگ های سبزینه ساز هستند داستان به کل متفاوت است. 

اکثر گیاهان با استفاده از نور های مفید خورشید رشد می کنند و سایر اشعه های ساطع شده از آن، ممکن است برای رشد و پرورش سریع تر این گیاهان مضر هم باشد. به طور کلی اکثر گیاهان گلدار و سبز برگ تمایل دارند تا نیرو هوایی با طول موج ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر را دریافت کنند تا بتوانند به بهترین حالت رشد نمایند.

طول موج ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر در بازه نورهای رنگی قرار دارد و بازه رنگی آبی تا قرمز را شامل می شود. استفاده از نور قرمز، نور زرد و در درجات بعدی نور آبی می تواند روند رشد گیاهان را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. با توجه به عدم حضور نور های مضر در محیط های گلخانه‌ ای، استفاده از لامپ های مناسب پرورش گیاه با طول موج مناسب می تواند در روند رشد محصولات تاثیری دوچندان داشته باشد.

مزیت های LED رشد گیاه چیست؟

مزیت های LED رشد گیاه چیست؟با استفاده از لامپ های ال ای دی مخصوص پرورش گیاه، در محیط های گلخانه ای، می توانید در هزینه های برق صرفه جویی کنید. به دلیل بزرگ بودن فضای گلخانه ها، میزان استفاده از نور مصنوعی در این محیط بسیار بالا است و طبیعتاً میزان مصرف الکتریسیته نیز رقم قابل توجهی خواهد بود. مصرف لامپ های ال ای دی نسبت به نمونه های هالوژنی و یا محصولاتی مانند لامپ های متال هالید و یا لامپ های رشته ای بسیار کمتر است و در صورتی که از این ادوات به نحو احسنت مراقبت شود، دارای طول عمر بسیار زیادی نیز می باشند.

طیف ال ای دی رشد گیاه صرفاً شامل بازه های نوری مفید برای پرورش با کیفیت این محصولات می باشد و به دلیل وجود نداشتن نور هایی که به بافت گیاه آسیب می زنند، در کشت های وسیع، بسیار تاثیر گذار خواهند بود. در برخی از محصولات گیاهی که به نور بیشتر و باکیفیت تری جهت رشد نیازمند اند، استفاده از ال ای دی رشد گیاه می تواند طول بازه کشت را به طرز چشمگیری کاهش دهد. تل ای دی های رشد گیاه در مدل های مقاوم به میزان بالای رطوبت هوا نیز به تولید می‌رسد که استفاده از آن ها در محیط گلخانه ها و یا در آکواریوم های خانگی را ممکن می سازد.

خرید عمده پنل ال ای دی رشد گیاه

خرید عمده پنل ال ای دی رشد گیاهبسیاری از خریداران این محصول، فعالین در عرصه کشت گلخانه ای انواع محصولات کشاورزی هستند. گیاهانی مانند خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی که به میزان نور زیادی جهت رشد احتیاج دارند، مناسب ترین گزینه ها برای کشت گلخانه ای می باشند. روند رشد این محصولات با استفاده از لامپ های رشد گیاه بسیار کاهش خواهد یافت و تعداد برداشت محصول در واحد زمان تا حداقل دو برابر افزایش پیدا می کند.

جهت خرید عمده پنل ال ای دی مخصوص پرورش گیاه، می توانید به صورت فیزیکی یا اینترنتی اقدام کنید. در صورت ثبت سفارش این کالا به صورت اینترنتی، محصول در قالب یک بسته پستی به آدرس شما ارسال خواهد شد. اما قبل از خرید و ثبت سفارش نهایی حتماً از نوع محصولی که می خواهید خریداری کنید و تاثیر مثبت آن در کارایی مطمئن شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.