خرید اینترنتی انواع قطعات الکترونیکی مقاومت

انواع قطعات الکترونیکی مقاومت در مدار چه کاربرد هایی را خواهد داشت؟ خرید اینترنتی قطعات الکترونیکی اصل از چه طریقی صورت می گیرد؟
وسایل های الکتریکی در صنعت برق دو دسته اند یک دسته وسایلی که با ولتاژ های بالا کار می کنند که این دستگاه ها برای کارخانه های صنعتی کاربرد دارد و دسته دیگر دستگاه های دیجیتالی یا الکترونیکی می باشند که برای راه اندازی دستگاه های الکترونیکی احتیاج به طراحی مدارات الکترونیکی می باشد.

در حقیقت به همان مسیر بسته ای که جریان در حال گردش می باشد و باعث می شود مصرف کننده تغذیه شود مدار می گوییم که اجزای اصلی آن یک سیم،منبع تغذیه و مصرف کننده می باشد.

در بالا با مدار های الکترونیکی آشنا شدید و حالا در این مقاله قصد داریم نقش قطعات الکترونیکی را در مدار برای شما بگوییم، قطعات الکترونیکی جز تجهیزات جانبی مدارات به حساب می آیند و برای کامل کردن مدار ها استفاده می شوند.
در این مقاله کاربرد مقاومت یک نوع از انواع قطعات الکترونیکی در مدار برای شما می گوییم تا شما از نقش مقاومت در مدار اطلاعات کافی را داشته باشید.

مقاومت ها دارای انواع های مختلفی می باشند که یک نوع آن ثابت و دیگری متغیر که وظیفه آن در مدار مخالفت کردن با عبور جریان های الکتریکی می باشد.

انواع مقاومت های ثابت

مقاومت های ثابت شامل مقاومت های کربنی،لایه ای،سیمی می باشد و هر کدام از این نوع مقاومت ها خود انواع های مختلفی می باشند.
مثلا کربنی و لایه ای و سیمی دارای لایه فلزی،کربنی و اکسید فلز می باشند.

انواع مقاومت های متغیر

دو نوع می باشد قابل تنظیم و وابسته مقاومت های قابل تنظیم رئوستا و پتانسیومتر می باشد، مقاومت های وابسته دارای چند نوع مثلا مقاومت وابسته به نور،ولتاژ،میدان،حرارت که نوع حرارت به PTC، NTCتقسیم می شود.
در پایان روش خرید اینترنتی را برای شما می گوییم، انواع قطعات الکترونیکی اصل از طریق فروشگاه های آنلاین انجام می گیرد جهت خرید قطعات الکترونیکی اصل با برند های مشهور دنیا از این طریق اقدام نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.