خریدار عمده مولتی متر دیجیتال

منظور از خریدار عمده مولتی متر دیجیتال یک فرد یا شخص نیست بلکه تمامی کسانی که با صنعت برق و الکترونیک سر و کار دارند را شامل می شود.

مولتی متر دیجیتال در بازار

من اصولا شخص کنجکاوی هستم . همیشه دوست داشتم ببینم که آیا می شود برق را اندازه گیری کرد؟ و یا به جریان برق کمیتی داد که نشان از اندازه آن باشد؟
بعدها وقتی بزرگتر شدم فهمیدم که این کار شدنی است. دستگاه مولتی متر دقیقا همان وسیله ای است که کمیت های برق ( ولتاژ، جریان و مقاومت ) را اندازه گیری می کند. مولتی متر دیجیتال یک نوع از مولتی مترها است که از اسمش مشخص است که کمیت ها را به شکل اعداد و ارقام دیجیتالی روی صفحه نشان می دهد.

بیشتر بدانید

مولتی متر دیجیتال مناسب ترین اندازه گیری را نمایش می دهد. به طور کلی مولتی مترهای دیجیتال جدا از مدل های گوناگون آن در بازار به دو نوع تقسیم شده اند.
• مولتی متر دیجیتالی قابل حمل ( جیبی و قلمی )
• مولتی متر دیجیتالی قابل نصب ( انبری و رومیزی و … )
قابلیت های مولتی مترهای دیجیتالی تولید شده
در صنعت الکترونیک از دستگاه های دیجیتال بیشتر استفاده می شود. دلیل استفاده مولتی مترهای دیجیتال نسبت به آنالوگ
• طول عمر بیشتر
• دقت بالاتر
• قیمت ارزان تر
این دستگاه می باشد.
یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه اتصال به رایانه است که می توانیم از طریق آن کمیت های دستگاه را به رایانه انتقال داده و در برنامه ها استفاده کرد. ( یک جور کنترل )

بیشتر بدانید

یک نوع از مولتی مترهای دیجیتال دارای یک امبر هستند که به وسیله آن می توانید جریانی را که از المان عبور می کند اندازه گیری کنید.

مولتی متر دیجیتال

امکانات مولتی مترهای دیجیتالی در بازار

برای دانستن امکانات دستگاه باید ابتدا طرز کار آن و قسمتی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه آشنا شویم و سپس به امکانات آن پی ببریم. صحفه نمایش این دستگاه اندازه گیری را نمایش می دهد و در وسط دستگاه سلکتوری وجود دارد که با استفاده از آن می توانیم روی رنج های متعدد تنظیمش کنیم.
رنج های تعبیه شده در این دستگاه شامل
• ولتاژ ( AC و DC )
• جریان ( AC و DC )
• مقدار اهمی مقاومت
• ظرفیت خازن

بیشتر بدانید

رنج های دستگاه یا دستی هستند و یا اتوماتیک. از امکانات دستگاه های دیجیتالی این است که برای تست کردن دیود و ترانزیستور نیز استفاده می شوند. برای تست دیود و ترانزیستور باید سلکتور را روی یکی از رنج ها قرار داده ( که علامت آن مشخص می شود ) و با وصل سیم صدای بوق به گوش می رسد و می توانیم از آن استفاده کنیم.
برخی از مولتی مترهای دیجیتال دکمه ای به نام Hold دارند که برای ضبط مقاذیر اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد. و بسیار امکانات دیگر که بهتر است خودتان مطالعه کنید.

مولتی متر دیجیتال

انواع رنج ها در مولتی مترهای دیجیتالی تولیدی

همان طور که گفتیم دو رنج مولتی مترهای دیجیتالی که ساخته شده است به صورت دستی و اتوماتیک می باشد. در رنج اتوماتیک با در نظر گرفتن یک محدوده مقادیر را نشان خواهد داد، اما در رنج دستی شما به صورت دستی هر محدوده را با تنظیم کردن رنج انتخاب می کنید.

مولتی متر دیجیتال

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.