تولید کننده پنل ال ای دی رشد گیاه ارزان

همه ی ما میدانیم که که گیاهان برای رشد به نور نیاز دارند، ولی در برخی مناطق نور کافی برای پرورش گیاهان وجود ندارد، از طرفی شاهد پیشرفت علم هستیم که کمک میکند انسان به سهولت، در کمترین زمان و شاید حداقل هزینه به بهترین ها دست یابد، پنل ال ای دی رشد گیاه که در این مقاله به آن می پردازیم نمونه ی بسیار کوچکی از این پیشرفت هاست که به انسان امکان پرورش گیاهان گلخانه ای را می دهد.

استفاده از این پنل ها بسیار آسان بوده و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه می باشد.

تولید کننده پنل ال ای دی رشد گیاه ارزان

پنل ال ای دی مخصوص رشد گیاه چه مشخصه هایی دارد؟

پنل ال ای دی مخصوص رشد گیاه چه مشخصه هایی دارد؟ LIGHT EMMTTED DIODE، یا همان دیود ساطع کننده ی نور که از انواع دیود می باشد و در دسته بندی زیر گروه نیمه هادی ها محسوب می شود. ویژگی که LED ها را نسبت به دیگر نیمه هادی ها مورد توجه قرار می دهد این است که به محض گذر جریان بخشی از انرژی به صورت نور از آن ها ساطع می شود.

با در کنار هم قرار دادن پرتو لیزری، ذرات کوانتومی و لامپ LED می توان لامپی با شدت نور دو برابر و مقاومت 50 برابر یک لامپ 60 وات معمولی تولید کرد، کوانتوم ها ذرات فوق العاده ریزی هستند که سال ها قبل ساخته شده اند و جنس آن ها از کریستال می باشد که با ابعاد چند نانومتری میتوانند تا 100 تا 1000 الکترون را در خود جای دهند، کوانتوم ها به راحتی بسته های انرژی را منتشر می کنند و هر چقدر اندازه ی آن ها کوچک باشد، بیشتر تحریک می شوند.

امروزه می توان به راحتی تنها با تغییر ساختار فیزیکی و مواد تشکیل دهنده نور را در شدت و رنگ های گوناگون و طول موج های معین با رنگ های کاملا خالص تولید کرد، در واقع منابع روشنایی دیگر به دلیل وجود مادون قرمز و فرابنفش چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نمی باشد و حتی تاثیرات منفی نیز بر روی چشم انسان می گذارد.

ال ای دی های سفید رنگ قابلیت تولید همه ی رنگ ها را دارند و ضمن آن انرژی کمتری نسبت به دیگر لامپ ها و ال ای دی های قدیمی مصرف می کنند. از فواید و ویژگی های پنل ال ای دی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش تولید
  2. شکوفایی سریع
  3. رشد سریعتر ریشه
  4. کنترل بیشتر روی رشد گیاه
  5. استفاده ی اقتصادی از زمین
  6. مصرف انرژی مقرون به صرفه

که در نتیجه در فصل های پاییز و زمستان کمک زیادی از لحاظ انرژی به کشاورزان می باشد، این نوع پنل علاوه بر گلخانه ها در آپارتمان ها و دیگر محل هایی که از نور کافی برای رشد گیاهان برخوردار نیست، مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از این پنل ها ابتدا باید شرایط محیط را کاملا بررسی نموده و یکی از محصولات ارائه شده در این زمینه که قدرت و توان مناسبی داشته باشند را تهیه نمود.

انواع مدل های پنل ال ای دی مخصوص رشد گیاه

انواع مدل های پنل ال ای دی مخصوص رشد گیاه خانواده پنل های ال ای دی بسیار بزرگ است که در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به چند مورد اشاره کرده ایم:

  1. لامپ سرپیچ دار رشد گیاه؛ شما میتوانید انواع لامپ های سرپیچ دار را که بسیار کاربردی است، در توان های مختلف تهیه و استفاده کنید. این نوع لامپ ها اغلب به هیت سینکی مجهز می باشند که قابلیت خنک کنندگی را ایجاد می کنند و انواع LED،COB، SMD را دارا می باشد.
  2. وال واشر رشد گیاه؛ لامپ خطی یا وال واشر رشد گیاه برای تعداد بیشتری از گلدان های ردیفی استفاده می شود و می تواند یک ردیف از گلدان های مورد نظر شما را پوشش دهد. لامپ های خطی علاوه بر تامین نور مناسب برای رشد گیاهان از عوامل نورپردازی فضا نیز به حساب می آید.
  3. چراغ های پایه دار رشد گیاه؛ این نوع لامپ ها شکلی شبیه به چراغ مطالعه دارند و دارای یک پایه هستند، قسمت حبابی این نوع لامپ ها اغلب دارای یک قسمت فنری می باشد تا به آسانی جابجا شده و روی گیاه مورد نظر تنظیم شود.
  4. و …

4. لامپ رشد گیاه رومیزی: این نوع لامپ ابعاد نسبتا کوچکی داشته و دارای یک قسمت خرطومی منعطف می باشد که باعث می شود بتوان آن را به رواحتی روی گیاه مورد نظر تنظیم نمود و در قفسه های کمد، روی میز و صندلی می توان آن را قرار داد.

کاربرد پنل های ال ای دی رشد گیاه

کاربرد پنل های ال ای دی رشد گیاه مهم ترین کاربرد پنل های ال ای دی در گلخانه ها می باشد که با تولید نور مصنوعی که جایگزین نور خورشید است موجب رشد گیاهان گلخانه ای می شود، تولید کننده بهترین پنل ها را می توانید در گوشه و کنار کشور بیابید که در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

زمانی که پرتو لیزری بر روی این ذرات کوانتومی تابانده شود نور سفیدی به وجود می آید، با این انتظار که این نور باید آبی باشد.LED  ها تا اواخر دهه ی گذشته فقط قادر به تولید نور های قرمز، سبز و آبی بودند که به این دلیل استفاده از آن ها محدود بود، ولی ال ای دی هایی به رنگ آبی که قادر بودند نور سفید با هاله ای از رنگ آبی به جود آورند تولید شد. کم مصرف بودن LED ها از ویژگی مهم آن هاست.

پنل ال ای دی رشد گیاه نوعی منبع نور مصنوعی می باشد که برای انجام عمل فتوسنتز با استفاده از تجهیزات الکترونیکی تهیه می شوند. دلیل استفاده از نور مصنوعی نبود نور کافی خورشید برای رشد گیاه در برخی مناطق می باشد که نور خورشید و نور لامپ هر دو در رشد گیاهان موثر می باشند؛ ال ای دی ها را معمولا داخل یک شیشه ی گنبدی شکل مخصوصی قرار دارند که نور را در جهت خاصی متمرکز می کند و به صورت چیپ هایی کوچک هستند، که ال ای دی ها در ابتدا تنها به رنگ سبز و قرمز تولید می شدند اما با گذشت زمان رنگ روشن آن نیز وارد خط تولید شد.

ورود این محصولات به خط تولید باعث افزایش تولید در زمینه انواع محصولات کشاورزی گردیده است.

تولید کننده بهترین پنل ال ای دی رشد گیاه

تولید کننده بهترین پنل ال ای دی رشد گیاه برای ساخت و تولید پنل ال ای دی ابتدا باید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید و از تجارب آن ها استفاده کنید. مواردی که ضرورت دارد برای تولید پنل ال ای دی باید در اختیار داشته باشید :

  1. اطلاعاتی کامل در مورد علم الکترونیک
  2. اطلاعاتی در زمینه ی گیاه شناسی، گیاه پزشکی و علوم مربوط به باغبانی
  3. تجهیزات مربوط : ال ای دی مخصوص رشد گیاه، درایو، هیت سینگ و …
  4. دستگاه های سنجش طیف نوری و دستگاه های مربوط
  5. لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی جهت بررسی املاح و مواد مغذی موجود در گیاه، خاک، آب
  6. داشتن تجربه ی ساخت پنل ال ای دی رشد گیاه
  7. و …

با توجه به موارد بالا ساخت پنل ال ای دی مخصوص رشد گیاه به قدری ساده نیست که هر کسی بتواند از پس ساختن آن بر بیاید. این کار فقط باید توسط متخصصین مجرب انجام گیرد. پس باید جهت اقدام در این زمینه به علوم و تجهیزات مربوطه تسلط کامل داشته باشید، علاوه بر آن هزینه های هنگفتی برای ساخت پنل ال ای دی نیاز است که هر کسی قادر به پرداخت آن نیست.

در صورتی که در زمینه علم الکترونیک یا دیگر زمینه های مورد نیاز اطلاعات زیادی ندارید بهتر است از ال ای دی های آماده فول اکسپکتروم در بازار استفاده نمایید.

از پنل ال ای دی رشد گیاه بیشتر بدانید

از پنل ال ای دی رشد گیاه بیشتر بدانید همان طور که می دانید گیاه برای رشد به نور خورشید دارد و پنل ال ای دی برای این که بتواند برای رشد گیاه مفید باشد باید نوری مانند نور خورشید تولید کنند. نور خورشید دارای دو بخش است : بخشی که دیده نمی شود و بخشی که مرئی است و قابل مشاهده می باشد. بخش مرئی از رنگ های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها طول موج مخصوص خود را دارند.

گیاه برای رشد در هر مرحله نیاز به طول موج معینی از این رنگ های نور دارد که با تولید پنل ال ای دی امکان ایجاد طیف های رنگی مختلف با طول موج های متفاوت و مناسب برای رشد گیاه فراهم گردیده است. طیف های رنگی ایجاد شده شرایطی مشابه تابش نور خورشید برای فتوسنتز گیاهان را ایجاد می کنند.

فروش عمده پنل ال ای دی رشد گیاه

فروش عمده پنل ال ای دی رشد گیاه فروش عمده پنل ال ای دی که مخصوص پرورش گیاه می باشد در کشور با استقبال خوبی مواجه شده و برای بسیاری از کشاورزان و تولید کنندگان محصولات زراعی یک وسیله کاربردی به شمار می آید. با توجه به نیاز بازار این مجموعه فروش پنل ال ای دی رشد گیاه را به صورت اینترنتی نیز فراهم نموده است. تا کشاورزان هر منطقه و استانی به راحتی بتوانند به این محصول دسترسی داشته باشند.

یکی از مزیت ها فروش پنل ال ای دی به صورت آنلاین این است که انواع مختلف این محصول در ابعاد و قدرت های متفاوت در سایت عرضه می شوند و خریداران به راحتی می‌توانند با گشت و گذاری در صفحات این وب سایت انواع محصولات را با هم مقایسه نموده و بهترین محصول را با توجه به نیاز خود تهیه نمایند. فروش عمده این محصول باعث می شود که خریداران با قیمت مناسب و به صرفه تری آن را تهیه نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.